mandarynki i limonki

mandarynki i limonki

sobota, 21 marca 2015

Szybki koktajl


Ostatnio miałam ochotę na coś słodkiego, a w domu brak słodyczy. Nie chciało mi się biec do sklepu. Na owoce w typowej postaci nie miałam miałam ochoty. Zrobiłam sobie szybki koktajl z mrożonych truskawek i banana. 




Choć truskawki są mrożone to zachowują zbliżone właściwości odżywcze jak świeże owoce. 
Truskawki to bomba witaminowa,  zawierają:
- bardzo dużo witaminy C  (więcej niż cytryna),
- witaminę A, E, B1, B2, B3, B4,
- wiele minerałów: wapń, żelazo, magnes, potas, fosfor, sód, cynk, 
- sporo błonnika, 
Truskawki są moczopędne, 100 g owoców to tylko 35 kalorii. Niestety są mocno alergizujące. 



Banany mają:
- dużo błonnika, 
- witaminy A, B1, B2, B3, B5, B6, B11, C, D, E oraz K,
- minerały: potas, żelazo, fosfor, 
- naturalne cukry, 
Banan jest lepszy niż kawa. Energia dostarczona po jego zjedzeniu napędza organizm dłużej niż kofeina. Banany nie są wskazane dla osób cierpiących na cukrzycę, gdyż są źródłem węglowodanów, które szybko podnoszą cukier we krwi. 




Wrzuciłam owoce  do blendera i zmiksowałam. 




Dla osłody dorzuciłam sobie łyżeczkę rodzynek, ale również można żurawinę.  



Szybki sposób na zaspokojenie ochoty na słodkości i na pewno zdrowszy, niż zwykły baton czy cukierek. :) 
 
Ell

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz