mandarynki i limonki

mandarynki i limonki

piątek, 14 sierpnia 2015

Balkonowy ogródek





W tym roku mój ogródek balkonowy to po prostu plantacja truskawek. Było też kącik szczypiorkowy, niestety nie przetrwał bez codziennego podlewania w czasie mojego urlopu. Kilka lat temu (3-4 lata wstecz) kupiłam jedną odnóżkę truskawek, a już od roku mam z nimi pełne ręce roboty. Planowo miałam zasadzić i zasiać jeszcze inne owoce, warzywa i zioła, jednak truskawki się rozrosły i zdominowały mój ogródek. Było kilka kwiatków i rzeżucha, ale musiałam zamienić je na truskawki. Teraz jestem na etapie rozsadzania i rozdawania sadzonek. 

Każdą wolną doniczkę wykorzystuję do hodowli truskawek. Może za rok uda mi się posadzić jeszcze coś innego jak oddam część moich "truskawkowych podopiecznych" w dobre ręce.





A co można zasadzić / zasiać i wyhodować na balkonie:   

- pietruszka i koperek (choć to nie dla mnie bo nie lubię),

- różne sałaty,

- bazylię, oregano, miętę,

- pomidory koktajlowe,

- szczypior, rzeżucha,

- marchew,

- papryczki chili,

- rzodkiew,

- poziomki,

- truskawki.



Nie wyobrażam sobie balkonu bez roślinek. Moja mama zawsze miała i ma bujne kwiaty na balkonie, jakoś tak zaraziła mnie tym, że balkon musi być zielony.  

Ell






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz