mandarynki i limonki

mandarynki i limonki

poniedziałek, 26 stycznia 2015

Po co nam FaceBook?


Kto zna odpowiedź na to pytanie?

Jedni podtrzymują stare znajomości, są tacy którzy nabywają nowe (choć to dla mnie trochę dziwne, ale o tym później) oraz  tacy, którzy prowadzą bloga, reklamują firmy, prowadzą profile z konkursami czy o „gwiazdach” lub ulubionych programach, filmach, serialach czy książkach, albo grupy tematyczne itp. 

Ostatnio dużo czasu zajmuje mi FB, prowadzę na nim profil firmy. Najpierw przez chyba rok czy 2 lata gdy miałam tylko swój osobisty profil nie robiłam na nim prawie nic, później jak zaczęłam prowadzić profil firmy siedziałam przed komputerem naprawdę kilka ładnych godzin dziennie, teraz trochę się to uspakaja, ale myślę, że jeszcze dużo za dużo mojej obecności na FB.
Czasami jak patrzę co ludzie umieszczają na FB ….. relacjonują całe swoje życie. Rozmowy prowadzone pod zdjęciami czy postami czasem mnie przerażają. Sama nawet daje się wciągnąć w takie rozmowy, ale swoje uważam nadal za „mniej szkodliwe” :)

Czemu ludzie tak wiele czasu poświęcają Facebook’owi?
Ja lubię kontaktować się przez niego ze znajomymi czy sis. Jednak umieszczanie mocno prywatnych / osobistych rzeczy to nie dla mnie. Kolejną ciekawą sprawą jest otrzymywanie  zaproszeń do znajomych od ludzi których nie znam, albo których widziałam raz w życiu 5 lat temu (i nawet ich nie kojarzę , no ale przecież mamy wspólnych znajomych). Naprawdę to jest powód do tego, aby wysyłać komuś zaproszenie, wspólni znajomi, spotkanie 5 minutowe parę lat wcześniej? Nie wiem czy prześcigają się oni w liczbie posiadanych znajomych?

Mnie zawsze przyciągają na FB profile poświęcone rzeczom, które mnie interesują, jakimś ciekawym wydarzeniom, wiadomościom, książkom czy ciekawym miejscom, profile związane z moimi zainteresowaniami. Mam jednak i takie etapy, kiedy umieszczam coś na profilu firmy i zaraz opuszczam FB nic nie czytając. 

Zauważyłam, że już od jakiegoś czasu prawie wcale nie czytam postów o tematyce prywatnej. Może to zmęczenie materiału? może do FB podchodzę częściowo jak do narzędzia pracy? Może to jak z nk z czasem się znudzi? A Może z czasem moje zainteresowanie FB wróci?
Hmmm czas pokaże.

Czasem mam wrażenie, że odwiedziny FB to wewnętrzny przymus….
Może Wy powiecie czemu tak lubicie FB? Jeśli lubicie…..



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz