mandarynki i limonki

mandarynki i limonki

niedziela, 6 września 2015

Ciasto marchewkowe to podstawa :)



Moje ukochane ciasto marchewkowe. Pierwszy raz zrobiła je moja koleżanka Kamila, która była moją współlokatorka. Dała mi przepis (Dziękuję Kamila:) ), ja go lekko zmodyfikowałam i teraz piekę je na różne okazje. Kiedyś mega często, teraz już czasami.

Przepis na ciasto marchewkowe

Składniki (na tortownicę o średnicy ok. 21 cm) - ja piekę je na średniej blaszce:
•    4 jajka
•    1,5 szklanki cukru - ja daje nie całą szklankę i najczęściej brązowy cukier - marchewka jest dość słodka
•    1 szklanka oleju
•    2 szklanki mąki (może być zwykła tortowa lub np. orkiszowa, razowa, żytnia, pszenna lub inna, jaką lubicie i używacie)
•    2 szklanki startej marchewki (na drobnych oczkach tarki; ok. 2-3 duże marchewki) - ja daję troszkę więcej  
•    1 łyżeczka proszku do pieczenia
•    1 łyżeczka sody oczyszczonej
•    2 łyżeczki cynamonu - nie daje bo nie lubię, ale można go zastąpić np. kakao (ale nie słodkie)


Do ciasta dodaję np. suszone owoce: żurawinę, melona, morele, mango czy rodzynki.

Wykonanie na szczęście nie jest czasochłonne:


Krok 1. Całe jajka ucieramy z cukrem na puszystą masę.
Krok 2. Powoli dodajemy olej, cały czas ucieramy.
Krok 3. Stopniowo dosypujemy mąkę, ucieramy aż do uzyskania gęstej, gładkiej masy.
Krok 4. Dosypujemy proszek i sodę oraz cynamon.
Krok 5. Dodajemy startą marchewkę, delikatnie mieszamy aż do połączenia składników.
Krok 6. Pieczemy w tortownicy wysmarowanej tłuszczem i oprószonej mąką lub w wysokiej blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Czas pieczenia – 30-40 minut.


Temperatura 180 st. C; piekarnik przed wstawieniem ciasta powinien być lekko podgrzany.
Ciasto można przełożyć masą budyniową lub kremem do karpatki (albo białym kremem do tortu Red Velvet z połowy porcji) i/lub polać polewą czekoladową albo lukrem. W moim przypadku jest to polewa z gorzkiej lub deserowej czekolady. Ostatnio przełożyłam ciasto czekoladą, a na wierzchu poprószyłam je cukrem pudrem. 



Smacznego :) 

Ell

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz