mandarynki i limonki

mandarynki i limonki

wtorek, 8 września 2015

Królik ma szansę uratować życie tylko wtedy, gdy wyjdzie naprzeciw lisowi. - Camilla Läckberg


Czekając na następną publikację Tess Gerritsen musiałam znaleźć inne książki do czytania. I tak kolejny raz, dzięki koleżance z pracy, w rękę wpadła mi inna ciekawa seria kryminalna - tym razem szwedzkiej autorki Camilli Läckberg. Pisarka opublikowała Sagę o Fjällbace (miejscowość w Szwecji). Głównymi bohaterami książek są policjant Patrikiem Hedströmem i pisarka Erika Falck. Patrik z innymi policjantami próbuje rozwiązać sprawę kryminalną po sprawie. Pomaga mu Erika Falck, albo jak czasem się wydaje wścibia nos w śledztwo. Jednak zawsze jej małe "śledztwa pomagają rozwiązać zagadki: kto, kiedy, gdzie i dlaczego". 
Autorka opisuje nam historie życia głównych bohaterów i ich rodzin oraz przyjaciół. Na szczęście nie jest za dużo tych opisów, taka ilość nie zaburza czytania i nie odrywamy się od rozwiązywanej sprawy kryminalnej. Pojawia się też oczywiście wątek miłosny. Nie wszyscy bohaterowie mają życie usłane różami, każdy z nich dźwiga swój krzyż. 
Pisarka świetnie konstruuje fabułę, pojawiają się ciekawe zwroty akcji, opisywane postacie pierwszoplanowe jak i drugoplanowe są wyraziste. W jej książkach zawsze pojawia się skok w przeszłość. Początkowo ma się wrażenie, że czytamy dwie osobne historie (i może bywać to irytujące): przeszłość i teraźniejszość,  jednak z czasem splatają się one. Wielu określa Camillę Läckberg jako mistrzynię budowania napięcia zamierzającego do niewiarygodnie zaskakującego zaskoczenia. Mnie jej książki wciągają od pierwszej strony, czytałabym i czytała dopóki nie zostanie rozwiązana zagadka. Cały czas zastanawiam się kto stoi za zbrodnią i jak już myślę, że odkryłam kto jest tym złym, pojawia się kolejna poszlaka i okazje się, że pojawia się kolejny zły człowiek, który mógł maczać palce w zbrodni. Polecam książki tej autorki. Czyta się je szybko i płynnie. Kończąc jedną już pod ręką miałam kolejna. Właśnie skończyłam ostatnią część i chętnie sięgnęłabym po następną pozycję. 




Saga o Fjällbace z P. Hedströmem i E. Falck 

* 2003, Księżniczka z lodu (w Polsce 2009)
* 2004, Kaznodzieja (w Polsce 2010)
* 2005, Kamieniarz (w Polsce 2010)
* 2006, Ofiara losu (w Polsce 2010)
* 2007, Niemiecki bękart (w Polsce 2011)
* 2008, Syrenka (w Polsce 2011)
* 2009, Latarnik ( w Polsce 2011)
* 2011, Fabrykantka aniołków (w Polsce w 2012)

* 2014, Pogromca lwów (w Polsce w 2015)

Właśnie zaczęłam czytać kryminały Jo Nesbø, zobaczymy czy mnie wciągną. 
A może Wy polecicie mi jakiś ciekawy kryminał...

Ell

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz